Η ρύπανση του Αργοσαρωνικού προδιαγεγραμμένο έγκλημα



Η ρύπανση του Αργοσαρωνικού 
προδιαγεγραμμένο έγκλημα


 

 


Οικολογική καταστροφή αποτελεί η ρύπανση της θάλασσας και των ακτών της Σαλαμίνας, του Πειραιά και της Αττικής από το φορτίο του πλοίου που βυθίστηκε κοντά στην Ψυτάλλεια, αφού είχε αποπλεύσει από τα ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο στις 10/9.
Παρά τις καθησυχαστικές δηλώσεις των κυβερνητικών την επόμενη μέρα ότι η κατάσταση είναι υπό έλεγχο και δεν θα υπάρχει πρόβλημα, η ρύπανση επεκτείνεται, τα πετρελαιοειδή έχουν απλωθεί μέχρι και σε παραλίες στον Αγ. Κοσμά, το Ελληνικό, τη Γλυφάδα. Όχι μόνο είναι πλέον απαγορευτικό το κολύμπι στα νερά τους, αλλά και αδύνατον ακόμα και οι ψαράδες των περιοχών να βγουν για τη δουλειά τους, ενώ προκλήθηκαν άμεσες και μακρόχρονες συνέπειες στη θαλάσσια πανίδα και χλωρίδα.

Τι προκάλεσε τη ρύπανση; Το μικρό δεξαμενόπλοιο Άγια Ζώνη ΙΙ της εταιρίας του Θ. Κουντούρη, σαπάκι 45 ετών, με πρόχειρα μπαλωμένες τρύπες στο σκαρί του, από τις οποίες -όπως φαίνεται- έγινε εισροή υδάτων. Με φορτίο 2.200 τόνους fuel oil και 370 τόνους marine gas oil στο πλοίο βρισκόταν μόλις 2 ναυτικοί από τους συνολικά 11, που αποτελούν το πλήρωμά του. Αυτή λοιπόν η εφοπλιστική εταιρία στην ανακοίνωσή της, αφού γράφει ότι λυπάται, για τεράστιο πλήγμα για την ίδια, το προσωπικό και ότι συμπαραστέκεται στους κατοίκους των παράκτιων περιοχών, τους επιχειρηματίες κλπ, πετάει το μπαλάκι στην άλλη ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε το έργο της απορρύπανσης, ότι έχει τις διαβεβαιώσεις ότι αυτό θα γίνει και κλείνει την ανακοίνωση απειλώντας «Η “υποψία” που εκφράζεται από οιονδήποτε σχετικά με υποτιθέμενη μη καταλληλότητα του πλοίου να εκτελεί το έργο για το οποίο προοριζόταν είναι ψευδής, συκοφαντική και η εταιρεία επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων της». Και επανέρχεται με νέα δήλωση ότι το μεγαλύτερο μέρος της ρύπανσης προέρχεται από άλλο πλοίο, επιχειρώντας να ξεγλιστρήσει.

Από πού αντλεί το θράσος η εταιρία; Μα από την κάλυψη που της παρέχει η πολιτική που δίνει τα πάντα στους εφοπλιστές, τους τραπεζίτες, τους βιομήχανους και τους επενδυτές στο όνομα της «ανάπτυξης». Που αφήνει ασύδοτο το κεφάλαιο να εγκληματεί για τα κέρδη του, θυσιάζοντας ανθρώπους και περιβάλλον. Αυτή η οικολογική καταστροφή είναι το κόστος της περιβόητης ανάπτυξης που τάζουν και το μέλλον που μας προδιαγράφουν. Είναι το τίμημα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας που καταπατά εργατικά δικαιώματα, αφαιρεί ανθρώπινες ζωές (βλέπε αύξηση εργατικών δολοφονιών) και πλήττει το φυσικό περιβάλλον.




Πόσο γρήγορα ήρθε η ζωή τραγικά να αποδείξει τι σημαίνει περιστολή των δημόσιων ελέγχων και παράκαμψη τήρησης κανόνων και περιβαλλοντικών όρων στην οικονομική δραστηριότητα του κεφαλαίου, όπως ζητάνε ΕΕ και επιχειρηματίες και προωθεί το αστικό πολιτικό σύστημα με την πολύτιμη συμβολή των επιχειρηματιών της ενημέρωσης. Πόσο καταστροφικός ο ρόλος και ο λόγος από τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ που απαιτούν να προχωρούν χωρίς άδειες οι λειτουργίες των εταιρειών, δήθεν ανησυχώντας για τις δουλειές που χάνονται.

Πόσο κοντόφθαλμα πράττουν οι καπιταλιστές και οι υποτακτικοί τους για να εξυπηρετήσουν τα άμεσα οικονομικά τους συμφέροντα, προκαλώντας ολέθριες συνέπειες στο περιβάλλον. Πανηγυρίζουν από τη μια για κέρδη από τον τουρισμό και από την άλλη καταστρέφουν τις ακτές. Κόπτονται και βιάζονται να μετατρέψουν το Ελληνικό σε περίκλειστη πόλη-επιχείρηση υψηλών εισοδημάτων και από την άλλη λίγα χιλιόμετρα μακριά στα Λιπάσματα της Δραπετσώνας δίνουν, στη μέση του καλοκαιριού άδειες, για νέες ρυπογόνες λειτουργίες εμπορίας πετρελαιοειδών στην OIL ONE S.A. Αυτό είναι το απάνθρωπο, καταστροφικό πρόσωπο του ολοκληρωτικού καπιταλισμού.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, είναι υπόλογη για το νέο περιβαλλοντικό έγκλημα στην Αττική. Mε παρατάσεις κυκλοφορούσε το δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», που προκάλεσε τεράστια ρύπανση στον Σαρωνικό. Συγκεκριμένα, όπως αποδεικνύεται από έγγραφο – το οποίο αποκάλυψε o 902.gr -του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του πλοίου είχε λήξει στις 27 Ιούλη και είχε λάβει παράταση για δύο μήνες.  
Όπως καταγράφεται στο ρεπορτάζ «στις 26 Ιούλη δόθηκε παράταση μέχρι τις 6 Αυγούστου».Παραθέτουμε το σύνολο του ρεπορτάζ του 902. gr κι εδώ πορείτε να δείτε το σύνολο των εγγράφων:  «Σύμφωνα με το πρωτόκολλο αξιοπλοΐας που είχε εκδώσει στο δεξαμενόπλοιο ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας, στο πλοίο μετά από επιθεώρηση καταγράφησαν οι εξής παρατηρήσεις: «1. ΣΕΠ: Από 11/6/2016 να διενεργηθεί τακτική Επιθεώρηση στη θάλασσα σε όλους τους τομείς. Διαφορετικά το Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης (ΓΕΠ) παύει να ισχύει. 2. Εξοπλισμού (πρώην ΕΝΕΣΠΥ): Κατά την πρώτη Επιθεώρηση μετά την 1/1/2017, να εφοδιαστεί με εγκεκριμένο σύστημα ειδοποίησης φυλακής γέφυρας (BNWAS). 3. Εξοπλισμού (πρώην ΕΝΕΣΠΥ): Μέχρι 11/04/2017 να γίνει αντικατάσταση του συρματόσχοινου καθαίρεσης της κοινής λέμβου», ενώ σε 4η παρατήρηση που συμπληρώθηκε αργότερα και είναι γραμμένη χειρόγραφα, αναφέρεται ότι «μέχρι 30/6/2017 να προσκομισθεί βεβαίωση ελέγχου των δύο αεροφιάλων εκκίνησης της κύριας μηχανής».
Το πρωτόκολλο έληξε στις 27 Ιούλη του 2017, χωρίς να αναφέρεται αν είχαν αποκατασταθεί οι παρατηρήσεις αυτές και αν έχει γίνει εκ νέου επιθεώρηση ώστε να καταγραφούν τυχόν νέα προβλήματα. Ωστόσο, εκδόθηκε παράταση του πιστοποιητικού έως τις 6 Αυγούστου του 2017 και στη συνέχεια «έρχεται» νέα παράταση που έληγε στις 27 Σεπτέμβρη του 2017. Η παράταση δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και το πλοίο ναυάγησε στις 10 Σεπτέμβρη, προκαλώντας την τεράστια ζημιά στο Σαρωνικό.
Χαρακτηριστικό της προσπάθειας της κυβέρνησης να συγκαλύψει τις ευθύνες είναι πως επιχείρησε να υποβαθμίσει τα ερωτήματα που προέκυπταν από καταγγελίες ναυτεργατών για το μηχανοστάσιο του πλοίου, που περιγράφεται ως «ρημάδι», ενώ οι σωληνώσεις του, ακόμα κι αυτές που έχουν να κάνουν με τη θάλασσα, είχαν παντού τρύπες και μπαλώματα… Οι ίδιες καταγγελίες αναφέρουν ότι η σκουριά είχε «φάει» και σημεία των λαμαρινών στα στεγανά του πλοίου, με αποτέλεσμα συχνά να «μπάζει» κι από εκεί νερά. 
Ο επικεφαλής του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, Γ. Ζήκας, όταν ρωτήθηκε για την κατάσταση του πλοίου και πώς απαντά στις καταγγελίες που το χαρακτήριζαν επικίνδυνο, απάντησε ότι «διαθέτει πιστοποιητικά σε ισχύ» και πως «είχε διενεργηθεί επιθεώρηση με ικανοποιητικό αποτέλεσμα»


Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, είναι υπόλογη για το νέο περιβαλλοντικό έγκλημα στην Αττική. Ακολουθώντας με συνέπεια την πρακτική των προηγούμενων κυβερνήσεων προκρίνει τις συναντήσεις και τις συμφωνίες με εφοπλιστές στο Σίτι του Λονδίνου, αντί να βάλει φρένο στην επικίνδυνη και ανεξέλεγκτη δράση τους. Εκεί βρισκόταν και ο υπουργός Ε.Ν., Π. Κουρουπλής, αυτές τις μέρες, ολιγωρώντας στη λήψη άμεσων μέτρων για περιορισμό της ρύπανσης. Από κει διαβεβαίωνε ότι «έχει ελεγχθεί κατά 90 έως 95% η πετρελαιοκηλίδα». Η κυβέρνηση έχει την ευθύνη για την οικολογική καταστροφή όχι μόνο γιατί δεν κινήθηκε άμεσα, αλλά και γιατί δεν έχει πάρει μέτρα για τον έλεγχο της αξιοπλοΐας των πλοίων από δημόσιους φορείς, δεν έχει συγκροτήσει δημόσια υπηρεσία αντιμετώπισης των θαλάσσιων ρυπάνσεων, των έκτακτων περιστατικών, των πετρελαιοκηλίδων.

·      Άμεσα μέτρα για την πλήρη απορρύπανση και αποκατάσταση της θάλασσας και των ακτών.

·      Καταλογισμός των ευθυνών και τιμωρία των υπεύθυνων. Να πληρώσει το εφοπλιστικό κεφάλαιο για τις ζημιές.

·      Μέτρα, έλεγχοι, κονδύλια, για την προστασία του περιβάλλοντος.

·      Ανυποχώρητος αγώνας ενάντια στην δολοφονική πολιτική κεφαλαίου, Ε.Ε., Ε.Κ.Τ., Δ.Ν.Τ., κυβερνήσεων.

Σχόλια