Είμαστε πανέτοιμοι. Σχεδόν… λέει ο υπουργός παιδείας.


Είμαστε πανέτοιμοι. Σχεδόν…   λέει ο υπουργός παιδείας.

Και μόνο το γεγονός, ότι κάθε χρόνο βγαίνει ο υπουργός παιδείας να θριαμβολογήσει, ότι δεν θα υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικούς και ότι τα βιβλία των παιδιών θα είναι στη θέση τους, δείχνει αφενός τη γελοιότητα των κυβερνώντων που δεν έχουν επιτύχει αυτονόητα πράγματα, και από την άλλη την τραγικότητα πλευρών της εκπαίδευσης.
Ας δούμε και ας σχολιάσουμε δύο σχετικά αποσπάσματα από χθεσινή συνέντευξη του υπουργού παιδείας:
Ερ.: Ποια είναι η εικόνα για τα σχολεία πριν από το πρώτο κουδούνι;
Απ.: Είμαστε πανέτοιμοι. Για πρώτη φορά φέτος τοποθετήθηκαν τόσοι πολλοί αναπληρωτές στην ώρα τους. Είκοσι χιλιάδες αναπληρωτές τοποθετήθηκαν την περασμένη Τετάρτη. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν το σύνολο των κενών έχει καλυφθεί, ενώ τα βιβλία είναι ήδη στη θέση τους. Προφανώς θα υπάρξουν κάποια προβλήματα -ελάχιστα- και τα έχουμε εντοπίσει. Είναι πάντα πάρα πολύ δύσκολο να έχεις σαφή εικόνα της πραγματικότητας, γιατί πρέπει οι διευθυντές των σχολείων να ενημερώνουν τους διευθυντές της εκπαίδευσης, οι οποίοι να ενημερώνουν τους περιφερειακούς διευθυντές και όλα αυτά τα στοιχεία να έρχονται μετά από επεξεργασία -και το τονίζω το θέμα της επεξεργασίας ή "φιλτραρίσματος"-- στο υπουργείο κι εκεί πάντα υπάρχουν κάποιες δυσκολίες και κάποια προβλήματα τελευταίας στιγμής, με κάτι έκτακτο που μπορεί να έχει συμβεί σε κάποιον κλπ. Πάντως είναι σαφές ότι πάμε φέτος καλύτερα από πέρυσι, όπως πέρυσι πήγαμε καλύτερα από πρόπερσι. Αυτό έχει σημασία και νομίζουμε ότι επιτέλους μπαίνουμε σε μία κανονικότητα.
Ερ.: Υπήρξε μέριμνα για τις ειδικότητες και τα ειδικά σχολεία, όπου παραδοσιακά υπάρχουν κενά;
Απ.: Το μεγαλύτερο ποσοστό των προσλήψεων έγινε στην ειδική αγωγή. Στην ειδική αγωγή όμως έχουμε ένα πρόβλημα κι αυτό είναι το πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης των εκπαιδευτικών που είναι δίπλα στα παιδιά. Εκεί τα κονδύλιά μας είναι πολύ περιορισμένα και προσπαθούμε να λύνουμε το κάθε πρόβλημα, αφού το μελετήσουμε, ώστε να κάνουμε τη μέγιστη αξιοποίηση των κονδυλίων που έχουμε. Πάντως κι εκεί ακόμη με ελλείψεις -το λέω για να μην κρύβουμε και τα προβλήματα που έχουμε ακόμη- κι εκεί είμαστε καλύτερα από πέρυσι. Όπως ακούσαμε ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε τη μόνιμη πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, μιας και οι ανάγκες εκεί είναι πάρα πολύ πιεστικές.
Ας αρχίσουμε λοιπόν:
·       "Είμαστε πανέτοιμοι." Πως μπορεί να ισχύει όταν ακολουθεί  "σχεδόν το σύνολο των κενών έχει καλυφθεί"; Πόσο μεγάλο είναι αυτό το καταραμένο "σχεδόν";
·       Και γιατί "σχεδόν;" Έχετε ή δεν έχετε πλήρη ηλεκτρονική παρακολούθηση εισροών-εκροών, μαθητών, προσωπικού κλπ σε πραγματικό χρόνο; Αφού υπάρχει, γιατί ποτέ εγκαίρως δεν καλύπτεται πλήρως τίποτα; Και δεν μιλάμε για έκτακτες περιπτώσεις όπως ατυχήματα κλπ.
·       "Για πρώτη φορά φέτος τοποθετήθηκαν τόσοι πολλοί αναπληρωτές στην ώρα τους." Στην ώρα τους; Στο παραπέντε της έναρξης της σχολικής χρονιάς αδιαφορώντας για τις ζωές των εργαζομένων που περιφέρονται κάθε χρόνο σαν νομάδες, χωρίς να ξέρουν αν θα δουλέψουν και πόσο θα δουλέψουν;
·       "Είναι πάντα πάρα πολύ δύσκολο να έχεις σαφή εικόνα της πραγματικότητας και οι διευθυντές, ο ένας τον άλλον… και το τονίζω το θέμα της επεξεργασίας ή "φιλτραρίσματος"-- στο υπουργείο…" Γιατί δεν το λέτε καθαρά ότι από διευθυντή σε διευθυντή μειώνονται τα κενά και οι ανάγκες κατ' εντολή σας και στο τέλος στο υπουργείο κάνετε το τελικό άθροισμα και ότι σας επιτρέπουν οι μνημονιακές πολιτικές το κάνετε πανετοιμότητα, κανονικότητα και εκπαιδευτική πολιτική;
·        "Το μεγαλύτερο ποσοστό των προσλήψεων έγινε στην ειδική αγωγή." Αναπληρωτών, προσλήψεων αναπληρωτών, κ. υπουργέ, γιατί άλλο καταλαβαίνει ο αδαής ψηφοφόρος από την τηλεόραση, που θα τους απολύσετε όπως κάνετε τα τελευταία "σχεδόν" είκοσι χρόνια τον Ιούνιο!
·       "έχουμε ένα πρόβλημα κι αυτό είναι το πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης των εκπαιδευτικών που είναι δίπλα στα παιδιά. Εκεί τα κονδύλιά μας είναι πολύ περιορισμένα…" Πάλι καλά που το αναφέρετε. Ερώτημα: τα πιο αδύναμα παιδιά μας πρέπει να υποφέρουν, να τους στερούνται βασικά δικαιώματα γιατί εσάς είναι περιορισμένα τα κονδύλια; Να κόψετε το λαιμό σας να τα βρείτε! Αλλού και αλλού τα βρίσκετε… Θέλετε να αναφέρουμε που και σε ποιες περιπτώσεις;
·       " προσπαθούμε να λύνουμε το κάθε πρόβλημα, αφού το μελετήσουμε, ώστε να κάνουμε τη μέγιστη αξιοποίηση των κονδυλίων που έχουμε." Πώς; Μοιράζοντας "εκπαιδευτικές ώρες" σε παιδιά που έχουν ανάγκη διαρκούς στήριξης και κόβοντας τον εκπαιδευτικό και το έργο του φέτες, μερίδα υποστήριξης, θαρρείς και είμαστε στο μπακάλικο;
·       "Όπως ακούσαμε ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε τη μόνιμη πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, μιας και οι ανάγκες εκεί είναι πάρα πολύ πιεστικές." Θετικά εκτιμούμε και ότι παραδέχεστε τις ανάγκες και το πιεστικό του χαρακτήρα τους και ότι θα προχωρήσετε στις συγκεκριμένες προσλήψεις. Πόσες είναι οι πραγματικές ανάγκες όμως στην εκπαίδευση; Γιατί δεν το λέτε; Ο αριθμός των αναπληρωτών, και αυτός με το μέτρο, το ζύγι και τον μπαλτά δεν είναι ενδεικτικός; Πότε θα αποφασίσετε να το λύσετε; Για να μην χρειάζεται βρε αδερφέ να κάνετε και αυτές τις γελοίες δηλώσεις κάθε χρόνο στην αρχή της χρονιάς…
Αλέξανδρος Καπακτσής


Σχόλια